Spørgsmål og svar

Vi har samlet svarene på nogle spørgsmål, vi ofte bliver stillet:

  • Hvordan aftales en rydning?
  • Hvad omfatter rydningen?
  • Køber I også bohave, uden at rydde?
  • Hvordan udveksles nøglerne?
  • Hvordan foregår betalingen?
Afspil video
Dødsbo ryddes

Hvordan aftales en rydning?

Når du kontakter os, aftaler vi et tidspunkt, hvor vi kan komme og besigtige boet. Besigtigelsen varer som regel mellem en halv og en hel time. Ud fra besigtigelsen tilbyder vi en fast pris for rydningen. Prisen afhænger af, hvor lang tid boet tager at rydde, og hvad vi kan sælge videre. I nogle tilfælde skal vi have et honorar, i andre tilfælde er det os, som betaler for at overtage bohavet. Vi mailer tilbuddet, så du har det på skrift med en detaljeret beskrivelse af rydningen, så det er klart, hvad der er aftalt. Vores besigtigelse og skriftlige tilbud er gratis og uforpligtende.

Hvad omfatter rydningen?

Under besigtigelsen af boet aftaler vi den rydning, du skal bruge. Vi rydder som udgangspunkt alt bohave og affald, men vi kan lade bestemte ting stå til arvinger eller nye indflyttere. Vi fjerner faste tæpper og udtager søm og skruer af væggene, hvis der er brug for det, ligesom vi kan bortskaffe hårde hvidevarer, Depotrum, garager, skure, terrasser, udendørsarealer osv. kan være omfattet. Vores skriftlige tilbud beskriver præcis dén rydning du ønsker, og til en fast pris.

Rydning af dødsbo
Køb af dødsbo

Køber I også bohave, uden at rydde?

Ja, vi køber gerne bedre indbo, også selvom vi ikke skal rydde boet. Send os en mail med fotos af de ting, det drejer sig om, så vender vi tilbage samme dag og giver besked om det er noget, vi kan tilbyde at købe. I nogle tilfælde kan vi aftale en pris ud fra billederne, i andre tilfælde skal vi ud og se tingene, inden vi kan give et købstilbud. Vi betaler kontant ved afhentning af bohavet, medmindre andet er aftalt på forhånd; hvis købet overstiger 8.000 kr. betaler vi med straks-overførsel til bankkonto.

Hvordan udveksles nøglerne?

Du kan aflevere nøglerne på vores kontor i Valby, enten i åbningstiden eller i vores nøgleindkast. Vi kan også hente nøglerne på boets adresse eller hos advokat eller ejendomsmægler, hvis det er mere praktisk. Når rydningen er afsluttet, returnerer vi nøglerne i postkassen på boets adresse eller hos advokat eller ejendomsmægler.

Hvordan foregår betalingen?

Når vi køber et dødsbo, betaler vi kontant samme dag, som rydningen starter. I de tilfælde, hvor vi skal have et honorar for at rydde boet, mailer vi en faktura, når rydningen er afsluttet. Betalingsfristen er 8 dage. Husk at honoraret for rydningen kan fradrages i boopgørelsen, så der skal ikke betales arveafgift af beløbet.

Kontakt

Få et gratis tilbud på køb eller rydning af dødsbo eller flyttebo.

Ring til os eller send en mail – du kan benytte kontaktformularen her på siden.

Vi kommer og besigtiger boet på et tidspunkt, som passer dig.

Bagefter mailer vi et skriftligt og uforpligtende tilbud.

Telefon 71 99 00 60
Hverdag og weekend

Send en mail:

Kontakt

Få et gratis tilbud på køb eller rydning af dødsbo eller flyttebo.

Ring til os eller send en mail – du kan benytte kontaktformularen her på siden.

Vi kommer og besigtiger boet på et tidspunkt, som passer dig.

Bagefter mailer vi et skriftligt og uforpligtende tilbud.

Telefon 71 99 00 60
Hverdag og weekend

Send en mail:

    Send en mail:

      Københavns Dødsbo ApS ledes af ejeren Jacob Lykkegaard.
      Vi afgiver faste, skriftlige tilbud på alle opgaver, så kunden er på sikker grund.
      Vi rydder boet respektfuldt, omhyggeligt og til tiden.

      Københavns Dødsbo ApS
      Cvr-nr.: 36 42 13 04

      Kjærstrupvej 66

      2500 Valby

      Telefon: 71 99 00 60

      E-mail: kontakt@kbhsdoedsbo.dk